torsdag 13 januari 2011

Frukost - ett nödvändigt ont?

Igår twittrade jag om något (för mig) nödvändigt ont: Banan. Det är inte speciellt gott, men ger tillfällig mättnad. Något mer som jag kommit fram till som är ett nödvändigt ont är fil- och yoghurtprodukter. Man äter det utan att tänka. Föreställ er en tidig morgon klockan 07:00. Du har småbråttom till skolan/jobbet och du behöver få i dig något på kort tid. Då passar fil- och yoghurtprodukter väldigt bra. Det smakar inte speciellt gott men slinker fort ner i magen och mättar, utan att göra några större avtryck. Därför består min frukost ofta av den typ av mejeriprodukt.

På helgen däremot, då slår jag på stort. Då sitter jag länge vid frukostbordet, njuter av min o'boy eller mannagrynsgröt och läser GP. Borta är fil- och yoghurtprodukterna, frukosten blir därmed något helt annat.

... Bara några tankar sådär i förbi farten.

Idag klockan 12:00 åker jag ner till Varberg för den sista redovisningen, tjoho!

1 kommentar:

  1. Det är ändå bra att man gör så. På vardagar kör man på det gamla vanliga och på helgen njuter man lite extra, så har man ngt att se fram emot! :)

    SvaraRadera