måndag 17 januari 2011

Ett nytt kapitel

Vilken helg det har varit! Examensdagen och kvällen var väldigt lyckad. Ceremonin i skolan bestod av mingel, spex från lärarna, tal från klasskamrater och rektorer, blomsterutdelning, sång, skratt och lite tårar. Vi avslutade där vi började vår första dag i augusti 2007- i Stora hörsalen. Lite vemodigt... Därefter gick vi vidare på after work medan festkommiten förberedde allt i Folkets hus. När vi slutligen kom dit möttes vi av fördrink och skålade tillsammans. Därefter var det bordsplacering, dukade långbord, Italienskbuffé, mer tal, poängpromenad, lekar, pannacotta, live band och en himla massa dans! Så kul och festkommiten hade gjort ett så sjukt bra jobb. Kommer sakna att gå i skolan och träffa mina Luf-07:or. Det värsta är att det inte känns som att det är riktigt över än. I mitt huvud tror jag att jag skall komma tillbaka till skolan om någon månad för imorgon när jag börjar jobba skall ju jag "ut på praktik" - känns det som. Det kommer nog inte gå upp för mig förrän om ett halvår att det faktiskt inte blir någon mer skola. Vilken chock det blir då.

Josefin, Sabina och jag! (Bilden har jag snott av Sabina).
Jag ber er att bortse från att jag ser lite skev ut.

















Igår fortsatte i alla fall festligheterna. Hade kalas för släkten då. Vi trängde oss in i lägenheten, men det gick förvånansvärt bra, finns det hjärterum så finns det stjärterum. Vi åt och skålade och jag fick fina, minnesvärda, presenter.

Idag tänker jag landa och ladda upp för imorgon. Är lite smått nervös. Nu kommer jag ha ansvar för 18 små individer. Tack och lov har jag mitt arbetslag, så jag är ju inte ensam.

Imorgon börjar alltså ett nytt kapitel i mitt liv, önska mig lycka till! ;) 

2 kommentarer:

  1. Det kommer du att fixa galant! Lycka till vännen min, första dagen som RIKTIG förskollärare! :D

    SvaraRadera
  2. Åh Sofie!! Lycka till min vän, du kommer vara en underbar förskolelärare! Må alla knattarna älska dig! Puss!

    SvaraRadera