onsdag 9 februari 2011

Tredje bilen gillt

Hade öppet hus på jobbet i eftermiddags, så det blev en timma övertid idag med. Fint att plocka ut det i ledighet sedan...

Över till något annat. Ni som känner mig vet att det finns ett kapitel som heter "Sofie och bilar". Nu har det hänt igen. När jag kom till bilen imorse var det en stor buckla på taket. Ge mig kraft. Bil nr. 1 blev stulen och skrotad. Bil nr. 2 fick inhoppad motorhuv, blev stulen men fick dock komma tillbaka i min ägo. Den skrotades däremot efter en besiktning. Nu är jag inne på bil nr. 3 som förhållandevis klarat sig bra. Visserligen läcker den in stora sjöar av vatten och har också fått en motorhuv inhoppad. Den huven lyckades vi dock banka ut igen, men nu är alltså taket drabbat. Jag orkar inte längre, som ni säkert förstår. Jag skall nog inte ha bil, det hjälper inte ens att jag står parkerad vid polisen. Budskapet är uppfattat.   

2 kommentarer:

  1. Haha, det där är inte okej. Vilken otur du har! Vad kan man göra liksom, det är inte som att det finns ett bättre ställe att ställa på. Tror nog att du får fixa övervakningskameror så att du kan ta fast de som förstör! :P

    SvaraRadera
  2. Kan bara säga en sak: STACKARE!

    SvaraRadera