lördag 12 februari 2011

Tjing tjong Kina

Igår kväll var jag och Oscar på Canton house i Linné och åt med Helena och Niclas. Mysigt ställe med sittplatser på olika små platåer och balkonger. Canton house är en exklusivare typ av "vanlig" kinarestaurang, eller nåt. Om man bortser från friterade räkor och sötsur sås så tycker jag egentligen inte att kinamat är speciellt gott, därför var jag lite misstänksam till valet av restaurang. Det visade sig dock att valet var bra, för det vi åt igår var faktiskt en höjdare. Jag som gillar starka grejer beställde in wokad kyckling med chili och piri-piri. De smakerna kanske visserligen lutar lite mer åt thai hållet, vilket också kan vara anledningen till att jag gillade det. Thai är alltid godast. Efter restaurangbesöket begav vi oss hem till Helena för att pimpla lite vin och därefter tog vi en sväng till Jazzhuset.

Idag sov vi till typ tolv. När vi vaknade upptäckte vi att solen gassade utanför fönstret. Härligt. Tog på oss varma kläder och gick en långpromenad. En dag som denna kommer vårkänslorna hoppande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar