söndag 27 februari 2011

Skårrande R

Är nästan precis hemkommen från Helsingborg! Har haft en himla fin lördag med min kära Emely. Kom ner vid tolv igår. Tog en fika, rundade stan, turade över till Helsingör, fann den goda Melon vodkan (som jag köpte på Sardinien när vi var där) för en billig peng och slog till, besökte studenthaket Villan, gick vidare till Zoo bar och hamnade på efterfest i en k-märkt lägenhet. Jag skojar inte när jag skriver att ett av rummen hade platsat på Hotell Gasten på Liseberg. Det var målat som ett riddarrum, men mörka murriga färger och fejkdörrar. Mycket konstigt. Hängde där med trevliga människor och lyssnade på bra musik. Stupade i säng vid halv fem och vaknade upp till nygräddade scones som Emelys vän Lina hade gjort. Bättre kan det nästan inte bli. 
 
Såhär glad var jag senast jag drack melonen.






















Och så tog den här helgen slut. Snart skall man väl gå i pension om tiden skall gå så här sjukt fort. 

Btw, Amsterdam är bokat! Den 28:e april åker vi. Wiie!   

1 kommentar:

  1. Låter som att du har hagt en bra helg vännen, och sugen blir jag allt på den där vodkan! Tiden går så sjukt fort, behöver två helger på en vecka, haha! :P härligt att resan är bokad! :)

    SvaraRadera