söndag 20 februari 2011

En sväng om

Idag åkte Osc och jag till Mio i Mölndal för att (återigen) kolla soffbord. Börjar bli lite tjatigt om man säger så. Hittade vi något? Nej, vi får stå ut med det vi har tills vi springer på något som skriker "ta mig!", verkar det som. Kom dock därifrån med ett nyckelskåp (!) av alla grejer som finns. Innan det bar hem hamnade vi på Soup n bagel på Södra vägen där vi åt pestopastasallad med kyckling och soltorkade tomater. Gott.



Den senare halvan av dagen har vi ägnat åt att söka weekendresor. Det går sådär. Det (enda) datum vi kan åka verkar vara fucked up (om vi inte vill punga ut med massor av pengar), så vi får se hur det blir. Edinburgh ser i alla fall ut att vara helt kört. Vi har varit med tankarna och svängt runt i Amsterdam, Prag, Dublin och Florens. Ni är varmt välkomna med tips. Vår nackdel är att jag hann avverka många av Europas stora städer under tågluffen. Kan i och för sig köra en repris, men det är roligare att upptäcka nytt tillsammans, tycker jag.  

2 kommentarer:

  1. Berlin, London, vilken stad som helst i Italien. Lissabon. hade det varit sommar hade jag rekommenderat Kroatien. Annars är vår i Paris med kärleken inte fel även om du varit där.

    SvaraRadera
  2. Det är tydligen snorbilligt att åka till London i vår, så det kanske är nåt?? :) Coolt nyckelskåp! Puss

    SvaraRadera