fredag 20 december 2013

Summering av 2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Flög i 10 timmar över atlanten, köpte hus och knakade mig hos en osteopat.
Höll du några av dina nyårslöften? Minns inte om jag gav något. Troligtvis inte. Om jag mot förmodan gjorde det har jag säkerligen inte hållit det.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Flera stycken! Mats & Bea fick sin Kevin. Jocke & Emily lille Axel och Jenny & Anders lilla Elsa. 
Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är.
Vilka länder besökte du? Dominikanska republiken. Annars gjorde jag och Oscar med vänner flera delar av Skåne, bland annat Österlen! Och med kollegorna drog jag till Ven för att ha kick off.
Är det något du saknade år 2013 som du vill ha år 2014? Missade att spa:a i år! Har kommit på mig själv med att verkligen sakna det. Slänga på sig morgonrocken, tassa runt i tofflor och gå från den ena poolen till den andra. 2014 är spa ett måste.
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid minnas, och varför? 3 oktober, då vi skrev på kontraktet för huset!
Vad var din största framgång i år? Att jag känner hur jag utvecklats i mitt arbete. 
Största misstaget? Att vi inte bytte sängen tidigare. Misstänker att det var den som utvecklade min nu onda, lilla skolios-rygg.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Har varit väldigt frisk! Peppa-peppa-ta-i-trä. Dock har jag numera en liten skolios-krökning på ryggen som gör ont ibland. Dessutom har jag haft en släng av min egna hypokondri. 
Bästa köpet? Huset, så klart!
Vad spenderade du mest pengar på? Resor och hus. Sparkontot ligger numer på noll, typ
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att vi lyckades buda hem huset - helt overkligt. Resan till Dominikanska. Mina underbara barn på jobbet. Panda da panda på Liseberg. Sommaren i sig.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2013? Panda da panda - Spegelen
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Betydligt gladare än förra året!
Vad önskar du att du gjort mer? Aktiverat mig under vardagar. Tagit tag i någon slags träning.
Vad önskar du att du gjort mindre? Hypokondrat mig själv.
Hur tillbringade du julen? Julen har inte varit än, men första halvan av den blir det Dopp i grytan hos Oscars farmor i Myra. Sedan bär det vidare till mina päron där bästa syster, Staffan och några fler nära & kära befinner sig. 
Blev du kär i år? I HUSET! Och i Västindien. 
Favoritprogram på TV? Game of thrones, Pluras kök
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej
Bästa boken du läste i år? Betvingade - Simona Ahrnstedt
Största musikaliska upptäckten? Panda da panda. Portugal the man. 
Något du önskade dig och fick? En fantastisk sommar med sol hela långa semestern. 
Något du önskade dig men inte fick? Stressfri och bättre arbetsmiljö på jobbet. Tur att jag har så fina kollegor. 
Årets bästa film? Den första jag kommer att tänka på är "Känn ingen sorg".
Vad gjorde du på din födelsedag? Åt tårta och hade några familjemedlemmar här på kvällsmys med frallor, typ!
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om alla i min närhet mått bra.
Hur skulle du beskriva din stil år 2013? Sjalar i olika mönster och färger. Grafiskt.
Vad fick dig att må bra? Resor. Ledigheten under sommaren. Oscar.
Vilken kändis var du mest sugen på? ... Vet inte. John Snow i Game of thrones, kanske. Kommer inte på någon nu.
Vilken politisk debatt engagerade dig mest? FÖRSKOLAN/SKOLAN!! I allra högsta grad nu. Gränsen är nådd. Något måste göras. Bort med Björklund som inte fattar ett jota.
Vem saknade du? Mormor <3 Och Emely som jag bara får små doser av då och då.
De bästa nya människorna du träffade? De små kompis-bebisarna som kommit till världen.
En värdefull läxa du lärt dig i år? Du kan! Det går! Våga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar