onsdag 4 januari 2012

Summan av kardemumman

Jag har ju inte summerat 2011 än. Det kommer nu!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Fick uppleva den ljusa norrlandsnatten.
Höll du några av dina nyårslöften? Ger aldrig några
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jepp
Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är.
Vilka länder besökte du? Nederländerna och Danmark
Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012? En fet långresa, kanske.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid minnas, och varför? Den 14 januari, min examensdag
Vad var din största framgång i år? All positiv feedback i jobbet och att jag blev erbjuden de jobb som jag sökte.
Största misstaget? Att jag har förmågan att riva upp himmel och jord för grejer som kanske inte är så stora
Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, frisk som en nötkärna. Utan att skryta så är mitt immunförsvar fantastiskt bra.
Bästa köpet? Soffan
Vad spenderade du mest pengar på? Resor och inredning
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla tripper - stora som små - hit och dit! Amsterdam, Öland, Umeå, Köpenhamn, roadtrips, för att nämna några.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2011? Jag kommer - Veronica Maggio, Na na nah - Movits!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Lite ledsnare
Vad önskar du att du gjort mer? Mitt-i-veckan-grejer.
Vad önskar du att du gjort mindre? Brytt mig
Hur tillbringade du julen? Julafton tillbringades med hela tjocka släkten hos mamma och pappa. På juldagen fortsatte vi att fira jul hos Enerötterna.
Blev du kär i år? I Amsterdam
Favoritprogram på TV? True blood, Mad men, En idiot på resa
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej
Bästa boken du läste i år? Jag läser alldeles för lite tyvärr, så det får bli "Att vara med henne är som att springa upp för en sommaräng utan att bli det minsta trött" av Alex Schulman.
Största musikaliska upptäckten? Räfven. Och Peter, Björn & John. Visste såklart vilka de var innan, men skivan de släppte i år fick mig att upptäcka dem.
Något du önskade dig och fick? Weekendresor
Något du önskade dig men inte fick? Sol hela semestern
Årets bästa film? ... har varit dåligt på den filmfronten för min del. Tyckte dock om Girl with the dragon tattoo. Och Jane Eyre!!
Vad gjorde du på din födelsedag? Åt söndagsmiddag på Esters med familjen och såg King's speech på bio.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om alla i min närhet varit friska och mått bra och att jag inte skulle ta så illa vid mig av saker och ting.
Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Always black. Och mycket stickat, på vintern.
Vad fick dig att må bra? Tid med dem jag tycker om mest! Och samtal med mami.
Vilken kändis var du mest sugen på? Jon Hamm (Don Draper, Mad men)
Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Alltid skolan
Vem saknade du? Josefin och Sabina
De bästa nya människorna du träffade? Folket på jobbet
En värdefull läxa du lärt dig i år? Att saker och ting inte alltid är som man tror - på gott och ont.
Citera en sångtext som summerar ditt år: "Home. Let me come home. Home is wherever I'm with you."

1 kommentar:

  1. Hej söta du! Jag snodde din lista hoppas det var okej! :) kram

    SvaraRadera