tisdag 7 juni 2011

"Neej Sofie, du ska väl inte gå NU?!"

Efter att ha fått gruppkram från ett gäng härliga ungar kan jag en dag som denna inte låta bli att gå hem från jobbet med ett leende på läpparna.

Ibland slår det mig då jag och barnen sitter och äter på dagarna och har våra underfundiga konversationer att - herregud, det är det här jag arbetar med! Vad fantastiskt ändå. Så mycket glädje, humor, skratt, värme, nyfikenhet, intresse som jag möter varje dag på jobbet. Vilken ynnest. Med det sagt finns det självfallet också dagar bestående av tjat, irritation och frustration, men nämn ett yrke som inte för med sig något sådant?

Det var bara en liten tanke från min vardag som jag ville dela med mig av, vet egentligen inte vart jag ville komma med det.

1 kommentar:

  1. Underbart är det! Tur att de fina stunderna oftast är fler än de jobbiga :) Puss!

    SvaraRadera