måndag 13 juni 2011

Let your heart decide

När jag körde till jobbet en tidig morgon i förra veckan spelades It takes a fool to remain sane med The Ark på radion. Trots att jag knappt vaknat till liv höjde jag upp volymen. Därefter satt jag och sjöng med, med gåshud på armarna och blödiga ögon. Tro inte att det var för att jag sjöng vackert. Nej, nej. Det kanske berodde på morgontrötthet, fast den största anledningen var nog en annan. Nämligen den att It takes a fool to remain sane enligt mig  faktiskt är en av de bästa låtarna som finns. Musiken är fantastisk, Ola Salo är underbar och texten är fullkomligt fulländad. Landsvägen låg dessutom ödslig och soldränkt framför mig. Inte konstigt att man blir sentimental. 




"Do do do do, what you wanna do
Don't think twice, do what you have to do
Do do do do, let you heart decide
What you have to do
That's all there is to find"

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Absolut en av de bästa låtarna någonsin. Håller alla dar i alla väder och man får alltid gåshus. Ola är underbar och låten är en sån vi kommer lyssna på på våra 50/60 års kalas och alla vi kommer sjunga högt ut i ungdomlig eufori och det är en låt vi alltid kommer minnas.

    SvaraRadera