söndag 26 april 2015

Odlingstankar

Förra året odlade jag för första gången. Har misstrott mig själv eftersom min förmåga att vattna och sköta blommor är under all kritik. Men jag gav det en chans och lyckades, tro det eller ej, skörda både körsbärstomater, squash och chili. Däremot prövade tomaterna och chilin mitt tålamod eftersom man inte kunde äta det förren i slutet av sommaren. Jag vill ju att saker och ting ska gå snabbt och smidigt och utan konstigheter, därför valde jag bort alla de där grejerna i år. (Squashen var i och för sig hur enkel och glad som helst, men tog alldeles för mycket plats tyvärr).

När vi skulle köpa fröer denna gång föll hur som helst valet på smultron, gräslök och ärtor. Snabbt och enkelt. Eller? Nu återstår att se hur detta går och om tålamodet blir prövat eller inte. Än så länge ser det lite sisådär ut. Gräslöken verkar vara ganska ledsam och smultronen är sjukt långsamma och pluttiga av sig. Jaja, det är inte sommar än!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar