torsdag 23 april 2015

Djuriskt

Har börjat fundera på om jag är allergisk mot myggor. Här om dagen hörde jag ett surrande ljud i örat och upptäckte efter en stund att ljudet kom från en enorm mygga. Inte trodde jag att de vaknat till liv än? Hur som helst så började det helt plötsligt klia på mitt ben. Myggan hade varit i farten och tagit sig en liten festmåltid på mitt lår. Festmåltiden var inte nådig. Den, till en början, lilla bulan på låret växte och blev till en halv golfboll. I profil ser det ut som att låret blivit dubbelt så stort. Allergi tro? När jag tänker efter så upplevde jag samma grej med myggorna i somras. Vi är med andra ord inte riktigt vänner längre. Funderar på om jag kanske skulle kolla upp det. För om jag är allergisk mot myggbett kanske steget till allergi mot getingbett inte är så stort? Vill gärna inte upptäcka det för sent.

På tal om djur. Sitter i detta nu och spanar ut genom köksfönstret och ser på bambi som står och äter blommor på andra sidan. Han och hans kompisar brukar komma hit på våren och ta för sig. På nätterna smyger de sig dessutom ut på gatan och äter upp alla lökar i rabatterna. Luringar.  Nu kom precis en enorm duva och två skator och landade på räcket till altanen också. Och några småfåglar sitter och krafsar i sig mat på de upphängda bollarna vid taket. Det är tydligen värsta naturupplevelsen att bo här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar