tisdag 29 januari 2013

Solsjuka

Idag är jag hemskt trött. Och tröttare lär jag bli ju längre veckan går. Jobbade från 07:30 till 19:30 igår. Det sätter sina spår om man säger så. Inte blir tröttheten bättre av att det är föreläsning på stadshuset imorgon till åtta på kvällen. Har dessutom två sena dagar till 17:30 både torsdag, fredag. Kommer kännas som att jag bor på jobbet. Helgen blir väldigt välkommen när den väl dyker upp. Tur att det är kul det jag gör i alla fall och att alla veckor inte ser likadana ut. 

På tal om trötthet. Har man inte varit extra trött den här hösten/vintern? Känns som att det här koma-aktiga tillståndet tog tag i en i typ september/oktober, och sedan dess har det liksom hållit sig fast. Är det den katastrofalt sol-fattiga sommaren det beror på? Kanske. 

Men om TVÅ VECKOR sitter jag på planet hit: 


Kanske drömmer jag då om de stora chanserna att få bada i ett vattenfall...


Om att spana in flamingos...


Om att njuta av härlig utsikt...


Och att sippa på en drink ur en ananas?


Måste läska mig själv med drömlika bilder, min längtan blir ännu starkare och skönare då.

GE MIG KARIBIEN NU!
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar