onsdag 2 januari 2013

Ett hej från mej

Trodde aldrig jag skulle orka upp och jobba i morse. Hela dygnet har liksom vänt sig under ledigheten och det kändes som att jag varit hemma i hundra år. Men det gick att komma upp! Och imorgon väntar sovmorgon. Så det blir trots allt en ganska skön start på nya jobb-året.

Mindre skönt var det igår. Hade, som väntat, en fantastiskt fin nyårsafton hos Daniel och Johanna. Var inte hemma förrän vid fem snåret, vilket såklart satte avtryck på hela gårdagen. Gick runt som i ett vakuum. Men det var det värt!

Nu har jag och Osc precis städat bort juuulen. Känns så skönt och rent utan allt krimskrams. Nu vill jag köpa tulpaner och börja längta efter våren. Väntan känns inte så lång i år eftersom vi gör ett break i februari och åker till Dominikanska republiken. Hade tänkt mig att våren skulle anlända till Sverige lagom till när vi landar här igen. Återstår att se hur bra tajmat det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar