måndag 30 juli 2012

Semestervecka 3

Började måndagen med att vara hundvakt åt Alfie med Johanna och Frida. Vi tillagade lax, pimplade rosé, blev glada, spelade spel och hade himla trevligt. Tisdagen spenderade jag och Oscar på en blåsig strand i Åsa. På kvällen grillade vi här med vännerna efter en svettig fotbollsmatch som jag var åskådare till. Onsdagen bar det av till Gekås med Jenny, Lisa och Maria. Vi körde en favorit i repris från förra året. Lyckades paja en ruta i min bil på vägen ner (förvånad, någon?), stannade till vid Källsjön på vägen hem, livsnjöt lite och badade för första gången i år. Kvällen spenderade vi på Rosen i Jennys nya lägenhet. Piggelindrinkarna gick varma. Vi hann med Harry's och efterfest också. Torsdagen blev inte jag människa på förrän efter att mer än halva dagen gått. Då åkte jag och Osc till Myra och grillade med Enerotharna. Gott. Fredagen sög vi åt oss sommarvärmen då vi badade och solade massor. Och resten av helgen gick jag in i någon slags dvala. Vaknade dock upp lite igår då vi firade morfars 80-års dag på Hamnkrogen med familjen och kusinerna. Det var härligt att träffa alla. Och morfar var glad!

Nu blickar vi fram mot semestervecka 4 och hoppas att den inte går alltför fort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar