söndag 10 juni 2012

HSP - Highly sensitive person

Igår pimplade vi rosé och annat på Ringgatan, som in the good old days. Några hängde framför fotbollen och vi andra fastnade vid köksbordet och pratade om allt från idiotiska anställningar till sorgen över att Desperate housewives är slut för gott. Det blir alltid bra kvällar i det huset.

Och idag har jag och Osc varit duktiga och gjort en riktig genomkörare av våra golv. Dammsög och svabbade allt som gick att svabba. Nu luktar det Grumme-såpa i hela lägenheten. Det behövdes, om man säger så.

Har gjort en beställning på adlibris också. "Drunkna inte i dina känslor - en överlevnadsguide för sensitivt begåvade". Läste en artikel i GP imorse och tänkte bara - det där skulle kunna vara jag. "Blir du lätt uttröttad av många starka uttryck? Känner du ofta hur andra mår? Och får du höra sådant som "Du är överkänslig", "Ta inte åt dig så mycket" eller "Du överreagerar"? Grattis - då kan du ha en särskilt utvecklad känslobegåvning - på både gott och ont!" Enligt artikeln och den forskning som gjorts av psykologen Elaine Aron skulle en femtedel av jordens befolkning kunna ha det här s. k personlighetsdraget. Vare sig det är sant eller inte blev jag lite nyfiken och beställde boken. Får se om jag sväljer eller förkastar det.  Hittade också böckerna i serien som Game of thrones baseras på. Så nu ska jag jag fan börja läsa igen. Punkt.



  

1 kommentar:

  1. Trevlig läsning! Själv håller jag på med en thriller av Leif GW Persson...! :)

    SvaraRadera