lördag 2 juni 2012

Edinburgh - Skottland

Vi hade en himla fin visit i Edinburgh. En väldigt vacker, mysig, mäktig stad. Bilder kommer, men inte nu. Tänkte dock göra en liten sammanfattning på det här viset.

Såhär bodde vi: På fyrstjärnigt hotell
Vädret var generellt: Soligt
Bästa köpet: Ett halsband
Godaste måltiden: En kycklingrätt på Circus
Den knäppaste grejen som hände under resan: Att se människor som seriöst gick runt i kilt.
Då blev jag rädd: För låtsaskatten på Mary Kings close
Då blev jag glad: Att vi fick se Eurovision och att Sverige gick och vann!
Då skrattade jag hejdlöst: Åt bilden på Oscar i taxin på väg till hotellet.
Då blev jag arg: Att jag och Lina inte hittade klänningarna vi skulle ha.
Jag blev kär i: Parkerna, vyerna, Edinburgh castle och alla second hand butikerna.
Resans absoluta höjdpunkt: Champagnen på rummet, Eurovision och livebandet med gubbarna på restaurangen sista kvällen.
Resans absoluta nollpunkt: Att "festen dog när vi kom in".
Olyckshändelser: Ont i fötterna av allt gående och ont i öronen av falsksång på Open mic session.
Jag minns resan med denna låt: Fastfood song (A Pizza hut, Kentucky fried chicken and a Pizza hut)
Jag minns resan med denna dryck: Stella
Jag minns resan med följande uttryck: "Haggies and tatties"
Det här kommer jag aldrig att glömma: Glädjen över att ESC visades på tv:n när vi kom in på restaurangen och jag trodde att allt hopp var ute.
Resans största flopp: "Irish coffeen" som Oscar och Victor fick på Circus.
Den roligaste kvällen: Den med stora pubrundan.
Det mest irriterande på resan: Att en begagnad och väl använd Francois Hardy vinyl kostade 10 pund.
Åka hit igen: JA!
Anledning: Mysig stad och mycket mer att se, göra och uppleva.
Betyg på resan: SSSSS

2 kommentarer:

  1. Låter himskans trevligt du!! O snart ska vi ha en oförglömlig kväll igen med DASS!! Puss på dej sötnos

    SvaraRadera
  2. Underbart det låter!! Fast flod song påminner mig om min språkresa :) har den låten på en skiva hemma ha ha! Väntar med spänning på bilderna! Krams

    SvaraRadera