fredag 4 mars 2011

Bacillerna attackerar

Igår låg jag nästan helt utslagen i sängen hela dagen. Det enda jag fick i mig första halvan av dagen var avslagen Coca cola. Det tar på kroppen att hulka över toalettstolen en hel kväll och en halv natt. Fy fan. Kändes som att jag utsatts för värsta stortens fysiska ansträngning, eller nåt. Men idag mår jag betydligt bättre. Vid ett snåret denna natt som kommer har jag väntat ut mina 48 timmar och smittar då inte längre. Bra det. Då är det bara förkylningen som jag skall få bukt på.  

En sak jag kommit fram till är att jag finner det tillfredställande att beklaga mig över mina små sjukdomstillstånd. Min twittersida är ett levande bevis på detta. Frågan är varför jag känner så? I efterhand kan jag tycka att jag låter så tjatig och gnatig, men ändå kan jag inte låta bli med min klagan. Är det för att tycka synd om  mig själv? Kanske. Fast det kan man väl få göra när man är sjuk. Eller?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är helt okej att klaga, bara det inte blir överdrivet. Jag tror att alla behöver uppmärksamhet på det sättet ibland! Ge och ta! Jag ser inte dig som en klagande människa, långt ifrån, då finns det massor av andra jobbiga typer! :) hoppas att det fortsätter i rätt riktning och att du blir helt frisk
    Snart! :)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig soffipropp!!

    SvaraRadera