tisdag 24 januari 2017

Åh så lååångsamt

Så var det redan tisdagskväll. Har en känsla av att den här veckan kommer gå undan. Och det tackar jag för, för januari släpar sig i övrigt extremt långsamt fram - som alltid.

Trots att vi enligt mig befinner oss i den värsta delen av året nu, finns det några saker jag tar till som får mig att härda ut.

Mitt botemedel mot januari-februari-mars-grå-massan:
1). Boka in bra grejer t ex spa, upplevelser, resor
2). Se fram emot de bra grejerna som komma ska
3). Drömma om våren och inbilla mig att den inte är långt borta
4). Köpa tulpaner och andra gröna växter + ett och annat litet frö.
5). Rensa garderoben och sakta men säkert lägga undan murriga plagg och ersätta dem med något nytt och vårigt.

Får tro och hoppas att det är en hjälp på vägen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar