måndag 3 mars 2014

Klubb 27

På torsdag fyller jag år. Tycker att jag fyller år hela tiden. Hur fort går ett år egentligen? Det värsta är att jag alldeles nyligen kom på att jag "bara" fyller 27. Har gått runt hela året och tänkt att jag redan är 27, fast jag endast varit 26. Hallå eller?! Har missat ett år av ungdom. 26 låter som ingenting i jämförelse med 27. Fast så säger jag nog varje år. Nu måste jag i alla fall sluta med att avrunda uppåt, det verkar dock vara ett släktdrag som kommer från min mamma. Enligt henne har ju jag varit 30 länge och Caroline är tydligen 40. Det är lite väääl överdrivet kan jag tycka. Har funderat på när ålder blev ointressant och slutade vara sådär viktigt. Var det när man fyllde 18? Myndig! 20? Handla på Systemet! 25? Halvvägs till 50! (Ska det vara något att fira?) Värst är ändå att få black out när folk frågar om hur gammal man är. Öööööhhmmm... *kliar sig i huvudet*.... jag är född 87 i alla fall! Lite koll får man ändå lov att ha. Nu vet jag i alla fall. I år är jag 27 - på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar