måndag 31 mars 2014

En helg med Mulle

Jaha. Då har jag stiftat bekantskap med skogslandskapet på Björkö. I helgen var andra och sista delen av Mullekursen som jag och några kollegor blev ivägskickade på i höstas. Numera kan jag titulera mig "Friluftsfrämjande ledare". På riktigt? Ja, har i alla fall ett intyg som visar på att det är sant ;)  Hur som helst visade sig vädret från sin bästa sida. Och vi var väldans glada över att den sunkiga kursgården som vi var på sist var fuktskadad, för den på Björkö låg fantastiskt fint. Ledarna var inspirerande och gruppen mer avslappnad än den vi mötte sist. Bjarne höll låda kring lägerelden, Benitas sovsäck täcktes av rimfrost på söndagsmorgonen och jag kan numera knyta en robansknop.

(Nu är jag otroligt glad att detta är över och nu kan jag lova att jag aldrig mer ska tillbringa en hel helg med att lufsa runt i skogen, laga mat på stormkök och leka lekar med främlingar).  

Vi klättrade upp på ett berg och kunde tydligen se till Marstrand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar