fredag 3 januari 2014

I-landsproblem

Igår ställde jag mig frågan hur det skulle gå att börja jobba 06:00 idag. Det gick lyckligtvis, men ögonen svider i sina hålor. Kunde trots ivriga försök inte somna igår. När jag vridit och vänt mig i några timmar gick jag upp för att ta en Alvedon som ibland hjälper sömnen på traven. Det gick inte. Att Oscar inventerade på Blombergs till typ midnatt för att sedan göra entré hemma gjorde inte saken bättre. (Lättstörd som jag är). Fick kanske en timmas sömn tillslut... 05:04 ringde klockan. Omänskligt. Misstänker att  min fredagskväll inte blir speciellt långvarig idag.

Min bil håller på att kapitulera också! Ovanligt? Nej. Den är mögligare än nånsin, motorn låter konstigt och nu när jag parkerade och stoppade nyckeln i låset gick den inte att vrida runt. Det tog liksom stopp och inget alls hände. Svor för mig själv och började pilla på någon låsflärp i dörren. Efter lite pilleri gick det till slut, om en väldigt trögt. Blir intressant att se om jag får upp dörren vid nästa tillfälle. Det kommer väldigt olägligt med bilkrångel nu när man helst av allt inte vill lägga pengar på det. Men det hör väl kanske till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar