tisdag 15 maj 2012

Första parkett

Mitt sovrumsfönster är första parkett till att betrakta helt ovetandes människor. Vet inte hur många gånger jag sett folk som försöker fickparkera men istället kör in i bilen framför eller bakom och smiter ifrån olyckan illa kvickt (i tron om att ingen sett dem).

Såg precis ett nytt, intressant skådesspel utanför fönstret. Den här gången observerade jag två, ”fräscha”, unga tjejer hoppa ur en bil. I samma veva kommer en man mellan 35 – 40, som ska in i sin bil (som vittnar om att han arbetar med fastighetsskötsel). Mannen fastnar dock, bokstavligt talat, vid åsynen av tjejerna. Han stannar upp och blir som paralyserad. Hans hungriga blick fullkomligt slukar dem. Jag ser till och med hur han slickar sig om munnen (nej, jag skojar inte). Tjejerna lägger på pengar till bilen och är helt ovetandes om mannen som glor ögonen ur sig. Han följer dem med blicken tills de försvinner ur hans synfält. Då återgår hans ben till rörlighet och han sätter sig i bilen och kör iväg.

Normalt beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar