måndag 7 maj 2012

Ett livstecken

Ojdå. Jag har tydligen glömt av att jag har en blogg. I vilket fall som helst lever jag! Och jag lever mer än vad jag gjort på länge. Jag har blivit av med en börda och känner mig fri som en fågel. Typ.     

Ni missar väl inte nedräkningen inför ESC?! 
Se och lyssna på låtarna i SVT 21:00 ikväll. Än så länge är det dock uselt. Brukar alltid ha några förhandsfavoriter, men i år sitter det långt inne.


Ovanför är en av mina gamla älsklingar. Turkiet 1997. Vet inte hur många gånger jag sett och hört den här låten på inspelad VHS. Verserna kan till en början tyckas vara ytterst tveksamma och man undrar vad det är för sömnpiller som dykt upp. Men ner versen stegrar och går över i refräng går också jag igång. Så jääävla bra. Haha. Men seriöst alltså! Ge den en chans. Eurovision-nörden har talat.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar