onsdag 29 februari 2012

Perspektiv

Nästa vecka fyller jag 25 år. Och i helgen tänker jag fira det med de bästa människorna. Och som ni vet är jag en riktig åldersnojjare. Jag trodde att det började nån gång när jag fyllde 20. Men så fel man kan ha. Läste igenom gamla dagböcker igår (åh, vad GLAD jag är över att jag skrev så mycket!) och redan år 2003 höll jag på med mina nojjerier.

Citat från mig, 6 mars, 2003:

"Idag är det min dag!! 
Idag är dagen då jag föddes för 16 år sen.
Klockslag: 17.56 en fredag den 6 mars kom jag till världen =).
Och nu är jag då alltså 16 år. SEXTON år!!
Hjälp 16 är stort. Men jag känner mig inte det minsta gammal. Men jag är ju nästintill lastgammal. Usch."

Jag hade nästan kunnat låta likadan idag.
Men att ålderskrisa när man är 16 sätter lite perspektiv på saker och ting.
Hur kommer det låta när jag fyller 30?

För övrigt borde jag låsa in alla mina dagböcker i ett bankfack, eller nåt. De är värda så sjukt mycket. Så många små detaljer och fragment som hade varit helt borta om det inte vore för att jag skrivit ned dem. Måste tacka mig själv för att jag tog mig all tid. Tack.

2 kommentarer:

  1. Lås in dom för bövelen!! Är inne på att göra det med alla gamla fotoalbum! Puls Elin

    SvaraRadera
  2. Har mina i en kartong på vinden. Så himla kul att titta tillbaka i. Jag var helt sjuk i huvudet på den tiden...hahaha!

    SvaraRadera