tisdag 12 april 2011

Vill man vara fin så får man lida pin

Idag har jag (äntligen) varit och fixat mitt hår. Frisören föreslog att vi skulle, bortsett från slingningen, göra en s. k "nyansering". Det visade sig vara en slags toning som ljusar upp ens egna hårfärg. Fattar inte riktigt grejen, varför inte kalla det för just toning då? Då hade jag säkert inte ens velat göra det för nu lär jag få en mindre trevlig utväxt inom en snar framtid. Jaja. Något frisören också hade kunnat förvarna mig om var att preparatet skulle svida så in i helvete. Trodde hårbotten skulle brinna upp och att jag skulle tappa allt hår. Men tydligen så var det inget konstigt med det. Satt dock i stolen och tänkte att jag aldrig skulle göra om denna plågsamma behandling. Trots all pina får jag ändå medge att resultatet blev fint! Får väl se om jag glömt av hur illa det kändes till nästa frisörbesök... 

1 kommentar: