måndag 31 december 2018

År 2018

1. Hur har 2018 varit?
Omtumlande och inget annat år likt.
2. Tror du att 2019 kommer att bli bättre? 
Tror att 19 blir minst lika spännande och fantastiskt.
3. Blev du kär i år?
Dubbelt upp.
4. Vilket datum från 2018 kommer du aldrig att glömma?
29 maj då vår fantastiska Frans föddes!
5. Vad var din största framgång 2018?
Att klara av förlossningen, som till en början skrämde mig så. Jag hade inget annat val än att lita på vården, kroppen och psyket. Och i  backspegeln är jag så galet stolt och imponerad av mig själv och min kropp. Det gick!
6. Vad spenderade du mest pengar på?
Bebisprylar
7. Vad gjorde dig riktigt glad?
Frans, som varje dag får mig att uppleva glädje, ödmjukhet och sprängande kärlek! Och alla fina människor som vi har omkring oss i vårt liv. Är så tacksam för det.
8. Vilka sånger kommer du att minnas från 2018?
Imse vimse spindel
You are the beginning- The soundtrack of our lives 
9. Vilka har du umgåtts mest med?
Frans, Oscar och övrig familj 
10. Bästa minnet från 2018?
Målbilden i Botaniska
11. Är det något du saknar från 2018 och vill ha 2019?
Att kunna njuta av sommaren fullt ut, utan att ängslas över uttorkad bebis, magnkip och läkning efter förlossning. Sommaren 2019 ska jag bada i havet fler gånger än fingrarna på två händer. Så snälla, kan sommaren bli lika fin som den vi lämnade bakom oss?!
12. Vad önskar du att du gjorde mer?
Stått på mig mer när amningsmaffian gick igång
13. Vad önskar du att du gjorde mindre?
Ängslat mig
14. Årets favorit TV program/serie?
-Vår tid är nu
15. Vad vill du säga till dig själv inför 2019?
Ta vara på varje dag. Tiden går alldeles för fort med bebis. Har fått lära mig att klyschan är sann. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar