måndag 13 mars 2017

Husfixaren!

Vi har börjat hus- och trädgårdsplanera för våren och sommaren.  Sådant får man göra om man är husägare.

Osc har fått för sig att vi måste måla om huset. Jag är inte alls lika övertygad, men han envisas om att färgen kommer flagna sönder snart. Vet inte vem som har rätt, men jag börjar ge med mig. Om det ändå ska målas känner jag dock att det kan vara kul att köra på en ny färg. Lutar åt grafitgrå. Älskar svara hus med vita knutar annars men har en känsla av att våra tätboende grannar skulle ge oss onda ögat då.

Vi har även planer på att göra oss av med järnekarna på baksidan. (Hör vilka ord och benämningar jag svänger med mig! Bra för den ev. kommande karriären som  florist?) Järnekarna ska hur som helst ersättas av Bergbambu. Tror bambun kommer smälta bättre in  i trädgården till bl a Magnolian. Dessutom är den vintergrön och prasslar gött i vinden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar