söndag 3 maj 2015

Långhelg

Började "helgen" i torsdagskväll, Valborgsmässoafton, då vi var hembjudna till Lina & Victor för lite grill och gott häng. Madde och Oskar var även där och vi fick stifta bekantskap med deras lilla Ebba som var fantastiskt charmig.

På fredagen fick jag för mig att vi skulle åka på loppis i Borås. Bakis och dan hade jag helt glömt av den som alltid går av stapeln i Horred den 1 maj. Bitter och arg över att vi vaknade alldeles för sent för att komma dit i tid föll alltså min förhoppning på en Megaloppis i Borås. Turen dit blev allt annat än lyckad. Risigt humör, halvbakis, hungrig och utan tålamod åkte vi dit. Och trots GPS fann vi inte rätt plats i tid. Loppisen hann stänga och stoppet blev på Burger king nånstans längs motorvägen. Istället för att åka samma väg som vi kom dit valde vi att ta bakvägen hem. Åkte via Seglora, till Kinna och längs Lygnern genom Tostared. Fina vyer. Det var det vi fick ut av den dagen.

Igår hade Lisa som jag tidigare nämnt inflyttnings-födelsedags-90-tals fest. Kulkul! Fester borde alltid vara med 90-tals tema. Vi bräkte på och dansade ikapp!


























Idag har jag och Oscar haft kebabsöndag. Det räcker så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar