torsdag 19 april 2012

Ung vuxen?

När slutar man egentligen räknas som s. k "ung vuxen"? Är det kanske vid 26 när man måste betala fullt för resan på tåget? Eller varför är det så? Var har tågfolket fått den gränssättningen ifrån? Räknar de med att man bör kunna betala för sig vid den åldern? Fast jobb och sånt. Eller va? Jag svamlar. Men det var en tanke som slog mig när jag stod och vispade i kladdkakssmeten förut. Nu måste jag dock ta ut kakan ur ugnen. Men jag är nyfiken! Någon som vet när man inte räknas som ung vuxen längre? Begreppet, eller uttrycket (eller nu vad det är) "ung vuxen" är btw hyfsat nytt för mig. Jag trodde antingen att man var ungdom eller vuxen. Att man gick från det ena till det andra. Inte att det fanns nåt där emellan. Låter ganska betryggande ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar